بین مطالب وب سایت جستجو کنید

ماشین وموتور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
جواد اسفند یاری
20:15
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393

اخم

تعداد بازدید از این مطلب: 476
بازدید : 476
جواد اسفند یاری
20:4
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393

450 × 270 - asrarxb.mihanblog.com
1200 × 900 - car80.blogfa.com
1024 × 768 - iran-forum.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 209
بازدید : 209
جواد اسفند یاری
19:33
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393
 
این روزها شایعات بسیاری در خصوص آغاز واردات محصولات برند آمریکایی «شورولت» به کشور شنیده می‌شود؛ آیا همزمان با تلاش کنگره آمریکا جهت به تعویق انداختن تحریم‌های این کشور علیه ایران، پای جدیدترین محصول شورولت به ایران باز خواهد شد؟
 

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه هفت صبح: این روزها شایعات بسیاری در خصوص آغاز واردات محصولات برند آمریکایی «شورولت» به کشور شنیده می‌شود؛ آیا همزمان با تلاش کنگره آمریکا جهت به تعویق انداختن تحریم‌های این کشور علیه ایران، پای جدیدترین محصول شورولت به ایران باز خواهد شد؟

پاي ‌کامارو  هم به ایـران  باز شد

اگر از جمله علاقه‌مندان خودروهای عضلانی آمریکایی بوده یا از آن دسته ماشین بازهایی هستید که هنوز در لابه‌لای خاطرات سلطنت یانکی‌ها در اواسط قرن گذشته سیر می‌کنید تعصب را کنار بگذارید! اینجا دیگر نه از غول‌های کامپیوتری همچون «اپل»، یاهو و گوگل خبری است و نه از غول‌های سازنده لوازم خانگی مثل «بلک اند دکر». واقعیت این است که آمریکایی‌ها سال‌هاست در صنعت خودروسازی هیچ حرفی برای گفتن ندارند. شاید در سال‌های نه‌چندان دور و زمانی که خودروسازان کره‌ای و ژاپنی مشغول کپی‌برداری از ایده‌های خودروسازان صاحب سبک غربی بودند این محصولات آمریکایی بودند که در کنار چند برند معتبر اروپایی چرخ صنعت خودروسازی جهان را می‌چرخاندند اما ظهور یک باره بحران نفتی دهه 90 و به موازات آن پیشرفت چشمگیر آسیایی‌ها در یکی، دو دهه اخیر و گرایش بازارهای پرمصرف به محصولات اروپایی و ژاپنی سبب شد تا خودروسازان آمریکایی دچار افول شده و به یک خواب زمستانی طولانی بروند.

 بسیاری از برندهای مطرح آمریکایی که در دهه‌های میانی قرن بیستم حرف اول بازارهای مطرح جهانی را می‌زدند ناگهان ورشکسته شدند و به تاریخ پیوستند. «پلیموت»، «ساترن»، «اولدوزموبیل»، «پونتیاک» و چند برند نامدار دیگر همه و همه سازنده محصولاتی بودند که در سال‌های نه‌چندان دور در خیابان‌های چهار گوشه دنیا به اصطلاح «آقایی» می‌کردند؛ اما امروز به جای آسفالت داغ خیابان‌ها، تنها خاطرات خاک خورده پدران ما میزبان این غول‌های آهنین هستند. همچنین علاوه بر این برندها، دیگر برندهای باقی مانده نیز از طریق واگذاری سهام به شرکت‌های چندملیتی یا دریافت وام‌های چند میلیارد دلاری از دولت آمریکا توانستند پایه‌های شکننده خود را حفظ کنند.

پاي ‌کامارو  هم به ایـران  باز شد

یکی از برندهایی که پس از سالم ماندن از گزند بحران‌های گریبانگیر خودروسازان آمریکایی توانست به حیات خود ادامه دهد «شورولت» است. این برند کهنه‌کار اخیرا و با تغییر استراتژی خود در طراحی و عرضه محصولات جدید امیدوار است ایام پرفروغ گذشته را تکرار کند. شرکت «شورولت» به تازگی خودروي اسپورت عضلانی (اصطلاحا ماسل‌کار) جدید خود را معرفی كرد. نسل نو شورولت «کامارو» آمده است تا به تحقیر چندین 10 ساله یانکی‌ها توسط اروپایی‌ها پایان دهد.

  تغییرات ظاهری


با آنکه نسل پیشین کامارو در مارس 2009 رونمایی شد اما این خودرو توانست طراوت و جذابیت کافی خود را به مدت پنج سال حفظ کند. حال تیم طراحی شورولت با کشیدن دستی بر سر و گوش کامارو، نسل نو آن را برای سال 2014 آماده نبرد ساخته است. با نگاهی گذرا به چهره ظاهری کاماروي جدید دست کم در نمای جلو، تفاوت چشمگیری میان این خودرو و مدل پیشین به چشم نمی‌خورد اما در نگاه دقیق‌تر تغییراتی چون بهره‌گیری از چراغ‌های جلو و عقب جدید با تکنولوژی LED به جای نمونه‌های قدیمی‌تر و همچنین طراحی جدید سراگزوز‌ها به شکل دوگانه (که از مدل «کوروت Z06» به عاریت گرفته شده) مشاهده می‌شود.

ضمن آنکه رینگ‌های غول‌پیکر 19 اینچی به همراه برآمدگی روی کاپوت خودرو را می‌توان از چشمگیرترین عناصر طراحی کامارو 2014 دانست. درازا، پهنا و بلندای کامارو به ترتیب 4836، 1918 و 1376 میلی‌متر اعلام شده تا به طور سنتی در میان سگمنت خودروهای عضلانی قرار گیرد. جالب است بدانید شیشه جلوي کامارو با زاویه تند 67 درجه‌ای در میان قاب در برگیرنده خود قرار گرفته تا این خودرو با دارا بودن ضریب پسای 35/0 cd یکی از بهترین‌ها در میان رقبای خود به شمار آید. حجم صندوق بار کامارو نیز با 15 درصد افزایش نسبت به مدل پیشین به 320 لیتر رسیده است.

پاي ‌کامارو  هم به ایـران  باز شد



   قلب تپنده


مگر می‌شود صحبت از قوای محرکه خودروي عضلانی آمریکایی باشد و یانکی‌ها به پیشرانه‌های جمع و جور چهار یا شش سیلندر قناعت کنند؟! این بار نیز مهندسان شورولت با یک پیشرانه حجیم 7 لیتری 8 سیلندر به استقبال رقبا رفته‌اند. این پیشرانه که از خانواده موتورهای سری LS7 کمپانی جنرال موتورز به شمار می‌آید با 16 سوپاپ توانایی تولید بیشینه قدرتی معادل 500 اسب بخار را داراست. 637 نیوتن متر گشتاور نیز بیشینه گشتاوری است که این پیشرانه توانایی تولید آن را دارد.

همه این اعداد و ارقام به کمک جعبه دنده شش سرعته دستی کامارو، این خودرو را ظرف مدت 4/5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت مي‌رساند. بد نیست بدانید این شتاب تنها 4/0 ثانیه کند‌تر از شتاب صفر تا 100 «آستون مارتین Vantage V8« 150 هزار دلاری است! بنابر اعلام شورولت، سقف سرعت این خودروي عضلانی دیفرانسیل عقب به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پاي ‌کامارو  هم به ایـران  باز شد



   سیستم انتقال قدرت، تعلیق و ایستایی

مهندسان شورولت توانسته‌اند با بهینه‌سازی سیستم انتقال قدرت کامارو، میانگین مصرف سوخت خودرو را به میزان هفت درصد کاهش دهند. جعبه دنده خودکار کامارو مجهز به یک پردازنده فوق هوشمند 32 بیتی است که وظیفه آن هماهنگ کردن وضعیت دینامیکی خودرو با شرایط محیطی و خواسته‌های راننده است. ضمن آنکه وجود سامانه نوین PAS در این خودرو سبب شده تا در مواقعی که خودرو تحت فشار جانبی بالاتر از حد مجاز قرار گرفته، دنده معکوس‌های سریع‌تر به صورت خودکار انجام پذیرد تا شتابگیری به بالاترین میزان ممکن برسد.

پاي ‌کامارو  هم به ایـران  باز شد

در نمونه‌های جعبه دنده دستی نیز بهره‌گیری از کلاچ دو صفحه‌ای خشک در کنار تغییر زاویه چرخ‌دنده‌ها سبب شده تا سرعت تعویض دنده‌ها 12 درصد کاهش یابد. توزیع وزن در این خودرو به صورت 52 درصد روی محور جلو و 48 درصد روی محور عقب صورت گرفته که این امر می‌تواند به بهبود هندلینگ و پایداری کامارو کمک شایانی کند. ضمن آنکه مهندسان شورولت با سفت‌تر کردن کمک فنرها و استفاده از میله‌های تعادلی عرضی در محورهای جلو و عقب خصوصیات اسپورتی کامارو را پررنگ‌تر از قبل ساخته‌اند.

شورولت برای افزایش قدرت ایستایی خودروي عضلانی خود از هیچ چیز فرو نگذاشته و با بهره‌گیری از دیسک‌های ترمز خنک شونده به قطر 390 میلی‌متر در جلو و 396 میلی‌متر در عقب به همراه سامانه ایمنی غیرفعال چون سامانه ترمز ABS، سیستم کنترل دائم ترمزها، شش کیسه هوای ایمنی، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و در نهایت سامانه کنترل کشش پیشرانه یا همان EDC امنیت راننده و سرنشینان کامارو را تضمین کرده‌اند.

   سیستم صوتی حرفه‌ای شش بانده ساخت برند «Boston Acoustics» با قدرت خروجی 245 وات و قابلیت اتصال به iPod و بلوتوث، سامانه ضد هرزگردی چرخ‌ها، تنظیم برقی صندلی‌ها در 12 جهت، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، سیستم کنترل کروز هوشمند و در نهایت پوشش چرم غربیلک فرمان را نیز می‌توان در فهرست تجهیزات رفاهی کامارو 2014 مشاهده کرد.

   با آنکه تاکنون جزئیات بیشتری در خصوص قیمت احتمالی این خودرو منتشر نشده  اما پیش‌بینی می‌شود کاماروي جدید با قیمت 30 الی 45 هزار دلار

(بسته‌ به نوع پیشرانه و سطح تجهیزات) روانه بازار شود. با توجه به اینکه برخی شنیده‌ها خبر از آغاز به کار دفتر نمایندگی شورولت در ایران می‌دهند (موضوعی که نخستین بار «هفت صبح» در اردیبهشت امسال به آن پرداخت)، باید منتظر ماند و دید که آیا کاماروي جدید نیز مجوز ورود به کشورمان را خواهد گرفت یا خیر؟
تعداد بازدید از این مطلب: 205
بازدید : 205
جواد اسفند یاری
19:32
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 204
بازدید : 204
جواد اسفند یاری
19:28
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 184
بازدید : 184
جواد اسفند یاری
19:25
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393

600 × 371 - mashinkhafan.persianblog.ir
500 × 313 - forums.boursy.com
630 × 354 - roomiran.com
550 × 339 - classic-cars.blogfa.com
960 × 540 - day-70.blogfa.com
375 × 241 - infiniti.mihanblog.com
720 × 504 - aksmashin.blogfa.com
600 × 375 - parsnaz.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 500
بازدید : 500
جواد اسفند یاری
12:10
یک شنبه 21 ارديبهشت 1393
http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-27-16.JPG/4http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-26-17.JPG/4
1000 × 595 - todotrial.com
http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-33-5.JPG/4
تعداد بازدید از این مطلب: 144
بازدید : 144
جواد اسفند یاری
11:51
شنبه 20 ارديبهشت 1393

پرشین موتور | Persianmotor.net

تعداد بازدید از این مطلب: 131
بازدید : 131
جواد اسفند یاری
11:49
شنبه 20 ارديبهشت 1393









هدف از طراحی این گروه از موتور ها فقط مسابقه درون پیست و پرش های بلند است و معمولآ در 3 کلاس زیر وجود دارد 125 - 250 - 450 .سازندگان موتورهای کراس برای اینکه این موتور ها سبکتر و پر شتاب تر شوند از هر چیز که فکر کنید در طراحی کم کردند که در ادامه توضیح خواهم داد . بیشترین عامل موثر در موتور های کراس شتاب بالای این موتور ها است .





بخاطر فشار زیادی که به موتور های کراس وارد میشود بیشتر موتور های کراس دارای انجین آب خنک هستند . این گروه برای اینکه وزن کمتری داشته باشند از انجین تک سیلند استفاده میکنند . گیربکس این گروه دارای ضریب دنده های بسیار نزدیک به هم است و از خورشیدی بزرگ استفاده میکنند





از استارت - چراغ - جک - باطری و ... در موتور های کراس خبری نیست چون نیازی به وجود آنها نیست . زین این گروه تقریبآ صاف و باریک است که کنترل موتور در حرکت های نمایشی راحت تر باشد . بیشتر قطعات معمولآ از آلمینیوم ساخته شدن که از وزن کم بشود مثلآ شاسی - فرمون - 2 شاخ عقب و .... همگی از آلمنیوم هستند .






سیستم اگزوز در موتور های کراس متفاوت است و صدای زیادی تولید میکند که گاز های خروجی خیلی راحت خارج شده و کمترین میزان کاهش قدرت موتور را دارد .






فنر بندی و شاسی این موتور ها کمی با موتور های اندرو متفاوت است . فنر بندی تقریبآ خشکتر و شاسی محکمتر است که باعث میشود در هنگام فرود آمدن در پرش های بلند کنترل موتور راحت تر باشد.









این گروه یک فرق مهم با موتور های کراس دارند و این است که دارای دینام متفاوت و باطری هستند که در کراس به چشم نمیخورد

سایر موارد : دارای چراغ - زین متفاوت با کراس - استارت - باتری - جک - صفحه کیلومتر شمار - چراق استاپ عقب - محافظ انجین در زیر - محافظ دیسک ترمز و ....








سیستم اگزوز در این گروه از موتور بگونه ای است که صدای کمی تولید میکند و در مسافت های زیاد باعث ناراحتی نمیشود همچنین مقداری از قدرت موتور کم میشود (بین 8% تا %12) .
سیستم خنک کاری هوا خنک و یا مایع خنک است که هوا خنک بیشتر به چشم می خورد .






تعداد بازدید از این مطلب: 187
بازدید : 187
جواد اسفند یاری
11:49
شنبه 20 ارديبهشت 1393







هدف از طراحی موتور های تریال فقط عبور از مناطق بسیار نا هموار و خطر ناک و حرکت های نمایشی است . موتور های تریال پایداری و کنترل باور نکردنی دارد که بخاطر سبک و کوتاه بودن این گروه است .






مانند گروه های قبل انجین موتور های تریال تک سیلندر و آب خنک هستند که به سبکتر شدن موتور کمک میکند . یک نکته دیگر این است که هنوز از سیستم 2 زمانه برای قدرت بیشتر در این گروه استفاده میشود . سیستم جعبه دنده معمولآ 5 تایی است البته 6 دنده هم مشاهده میشود . gearbox در موتور های تریال بیشتر قدرتی است و گشتاور باور نکردنی ای را به چرخ عقب منتقل میکند .




موتور های تریال از سیستم فنر خاصی استفاده میکند که کمی خشک است و مقدار کمی قابلیت بالا و پایین شدن را دارد . شاسی معمولآ از آلمینیوم و در بعضی موارد از آلیاژ کروم است که به سبک شدن موتور کمک میکند . وزن در این گروه بین 65 تا 70 کیلوگرم است . موتور های تریال هیچ جایی به اسم زین ندارند .





کنترل موتور های تریال نیاز به مهارت خاصی دارد و کمی هم دشوار است . طریقه کنترل موتور معمولآ بصورت ایستاده است البته راکب در شرایط خاصی ممکن است به عقب و جلو نیز کشیده شود .





دیسک ترمز تقریبآ کوچک است و البته بدلیل وزن کم و سرعت کم نیازی به دیسک بزرگ تر هم نیست . معمولآ فشار هوا در چرخ عقب کم است که باعث میشود میزان تماس لاستیک با زمین بیشتر و کنترل موتور راحت تر شود .






سخن آخر :
تعداد بازدید از این مطلب: 133
بازدید : 133
جواد اسفند یاری
11:43
شنبه 20 ارديبهشت 1393


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-7-large.jpg
مشاهده: 2747
حجم: 79.8 کیلو بایت




هدف از تولید موتور های adventure - dakar مسافرت در سرزمین های ناشناخته و پر از خطر است . این گروه از موتور همه جا رو است چه در آسفالت و چه در خاک بهترین کارایی را دارد . و بدون توقف می تواند مسافت های خیلی بالایی را بدون کوچکترین خستگی راکب طی کند . راحتی و قدرت قابل توجه ای دارد که هرگز شما را نا امید نمیکند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: scadv950.jpg
مشاهده: 5290
حجم: 511.0 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 2006-bmw-r-1200-gs-advent-2w.jpg
مشاهده: 4284
حجم: 261.5 کیلو بایت


راحتی سرنشین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در موتور های adventure - dakar به آن توجه شده است . این گروه پهن ترین و پایین ترین جایگاه نشستن (زین)را در بین موتور های آفرودی دارند و معمولآ دارای آپشن هایی مثل گرمکن زین - گرمکن فرمان - GPS - خروجی برق و... دارند . یکی دیگر از مزیت های موتور های adventure - dakar امکان نصب صندوق های بزرگ برای حمل بار است زیرا در مسافرت های چندین هزار کیلومتری و خارج از شهر نیاز به حمل بار زیاد خود را نشان میدهد. در شب و خارج از شهر نور کافی برای دیدن جاده بسیار مهم است برای همین این گروه دارای چراغ های بسیار پر نور و قدرت مندی هستند .

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 2009-bmw-r1200gsadventurea-950x701.jpg
مشاهده: 2657
حجم: 209.3 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-2010-2-large.jpg
مشاهده: 2464
حجم: 69.9 کیلو بایت




این گروه دارای وزن زیادی هستند که باعث می شود کنترل این موتور برای مبتدی ها کمی دشوار باشد که در بعضی مدل ها بیش از 220 کیلوگرم است. دارای لاستیک هایی بیشتر آفروی است ولی با این حال بر روی آسفالت هم بخوبی جواب میدهد. حجم باک قابل قبولی دارند که در سفر های طولانی نیاز به سوخت گیری نیست .



برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r1200-gs-adventure-6rc.jpg
مشاهده: 2363
حجم: 93.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 141_1009_2012_03_z+yamaha_super_tenere+blue_adventure_touring_motorcycle_model.jpg
مشاهده: 2370
حجم: 58.0 کیلو بایت



انجین این گروه معمولآ 2 سیلندر و حجم های بین 650 تا 1200 است که بیش 100 اسب بخار قدرت تولید میکند . در این گروه هواخنک و آب خنک موجود است که بیشتر از سیلندر های V و یا باکسر استفاده میکنند . دارای جعبه دنده 6 تایی هستند و سیستم انتقال قدرت به صورت گاردان است تا نیاز به نگه داری نداشته باشد و نرم تر کار کند و در سفر های طولانی مشکلی ایجا نکند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-11-large.jpg
مشاهده: 2447
حجم: 64.4 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-10-large.jpg
مشاهده: 2399
حجم: 46.6 کیلو بایت



بخاطر وزن زیاد و سرعت بالا دارای ترمز های قدرتمندی هستند . این موتور ها برای محافظت از خود و سر نشین معمولآ دارای گارد جلو و عقب هستند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 32880_0_2_4_990%20adventure%20dakar_Image%20credits%20-%20KTM.jpg
مشاهده: 2241
حجم: 204.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 32509_0_4_4_r%201200%20gs%20adventure_Image%20credits%20-%20BMW.jpg
مشاهده: 2250
حجم: 146.7 کیلو بایت




سخن آخر :
تعداد بازدید از این مطلب: 149
بازدید : 149
جواد اسفند یاری
11:39
شنبه 20 ارديبهشت 1393


موتور سنگین AX-1 250 سفید

 

 

 

●●●●● برای ديدن عکس ها به [ادامه مطلب] مراجعه کنید ●●●●●

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 4701
بازدید : 4701
جواد اسفند یاری
12:53
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 126
بازدید : 126
جواد اسفند یاری
18:16
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 138
بازدید : 138
جواد اسفند یاری
18:12
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 1130
بازدید : 1130
جواد اسفند یاری
18:5
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

 تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

 تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تعداد بازدید از این مطلب: 118
بازدید : 118
جواد اسفند یاری
22:50
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393

MERCEDES-BENZ S63 AMG 4MaticTESLA Model SC 63 AMG W205 Rendering Might Pass as The Real Deal2014 MINI Cooper SFERRARI 458 Speciale2014 MERCEDES-BENZ CLS63 AMG 4MaticMERCEDES-BENZ GL63 AMG

تعداد بازدید از این مطلب: 142
بازدید : 142
جواد اسفند یاری
22:50
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393

2014 MERCEDES-BENZ E-Class Cabriolet

تعداد بازدید از این مطلب: 129
بازدید : 129
جواد اسفند یاری
22:42
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 112
بازدید : 112
جواد اسفند یاری
22:35
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393
ثمره همکاری شرکت‌بوئینگ با لامبورگینی
معرفی لوکس‌ترین ماشین‌های دنیا+تصاویر
کد مطلب : 18331
گروه علمی و فناوری: این خودرو در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.
مرسدس بنز از گروه باراباس خود مدلی عرضه کرده است که هواداران بنز در کشورهای عربی به این خودرو علاقه زیادی نشان دادند.

2011 Brabus Mercedes Benz 800 E V12 Cabriole
قلب تپنده ی این باراباس یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتر می باشد و احتمالا مهندسان آلمانی این را کافی ندانستند زیرا با یک جفت توربو شارژر، قدرت این خودرو را در دور 5500 دور بر دقیقه به 788 اسب بخار رساندند. این مرسدس توانایی این را دارد که به ازای هر لیتر سوخت 125.1 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این مدل هم 811 نیوتن متر می‌باشد. این خودرو ظرف مدت 3.7 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‌تواند برساند و همچنین طی مدت 23.9 ثانیه سرعت این خودرو از 0 به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد و بالاترین سرعت این مدل 231 متر بر ساعت می‌باشد. قیمت پایه این خودرو 348.000 هزار یورو می باشد که با سفارشات مشتری این قیمت بالاتر هم می‌رود.







Chevrolet Corvette ZR1
شورلت کوروت ZR1 خود را با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مدیون سوپرشارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستی نقش شریان های خروجی قلب تپنده ی این خودرو را بازی می کند و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند.
این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته برای کاهش بیشتر وزن در سقف و کاپوت و سه قسمت دیگر از این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.







Lamborghini Aventador LP700-4 2012
لامبورگینی جدید که فناوری‌های به کار گرفته‌شده در آن با تقریب بسیار بالایی منحصربه‌فرد هستند و دیگر نمی‌توان آنرا تقلیدی از نمونه‌های اسپرت آئودی به‌شمار آورد، رنگی اختصاصی دارد که نارنجی Argos نامیده می‌شود و از نام شهری به این اسم در یونان باستان اقتباس شده است.

آونتادور که ماه‌های گذشته 834 نامیده شده بود، از بدنه فیبر کربنی یکپارچه‌ای تهیه شده که حاصل همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ با لامبورگینی است. این بدنه یکپارچه و مقاوم تنها 147 کیلوگرم وزن دارد، این در حالی است که شاسی پایه این اتومبیل شامل بخش آلومینیومی جلوی خودرو و سپر عقب آن بیش از 230 کیلوگرم وزن دارد. ساخت این بدنه یکپارچه را یک کارخانه تازه تأسیس در بلونیا به عهده خواهد داشت که سالانه می‌تواند بین 700 تا 800 عدد از آنرا تولید کند. بالاترین رقم تحویل سالانه مورسیه‌لگو که جای خود را به آونتادور خواهد داد، 613 عدد در سال 2007 بوده است.

موتور بزرگ و قدرتمند V12 و 6.5 لیتری این خودرو با توان 691 اسب‌بخار بیش از 18 کیلوگرم وزن دارد. این موتور که نسبت به موتور موسیه‌لگو باز هم سبک‌تر است، 7 سانتیمتر پایین‌تر درون شاسی تعبیه شده، 9درصد قویتر است و تا 20درصد بهره‌وری سوخت بالاتر خواهد داشت.وزن کل این خودرو 1575 کیلوگرم است که در مقایسه با مورسیه‌لگو 5درصد کاهش یافته است. وزن این خودرو به نسبت 43 و 57 در جلوی آونتادور و عقب خودرو توزیع شده است. نسبت عالی وزن به توان این خودرو با خودروهای 1.3میلیارد تومانی پاگانی هیورا و بوگاتی ویرون برابری می‌کند، در حالیکه که قیمت آن 370هزار دلار پیش‌بینی شده است.







Bugatti 16C Galibier
شرکت فولکس واگن بعنوان مالک بوگاتی تصمیم گرفته تا خودرو افسانه ای بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier را در سال 2013 روانه بازارها نماید. این سوپر اتومبیل که اولین بار در نمایشگاه 2010 ژنو به نمایش درآمد اکنون چراغ سبز تولید را از کارخانه مادر دریافت کرده است. بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده ها نام برده شده با موتور 16 سیلندر 8 لیتری و با دارا بودن سوپرشارژر دو مرحله ای 1000 اسب بخار قدرت تولید می کند که برای کندن هر نوع آسفالتی کفایت می کند.

این خودرو لوکس بر خلاف ویریون Veyron 16.4 دارای چهار درب بوده و فضای کافی و راحتی برای سرنشینان فراهم می کند. نورپردازی با چراغهای LED و همچنین 8 عدد خروجی اگزوز در انتهای خودرو، شگفت انگیز است. ترکیب چرم بسیار لوکس و چوب با طراحی کلاسیک و رنگهای گرم ما را به گذشته می برد. نوستالژی بوگاتی با تکنولوژی نمایشگرهای لمسی در هم می آمیزد.

آیا باید از نشستن در این خودرو لذت برد یا از فشردن پدال گاز آن؟ این فرصت فراهم شده تا علاوه بر راننده، سرنشینان بیشتری از قدرت یک سوپر اتومبیل که مرز 400 کیلومتر بر ساعت را نیز درمی نوردد را تجربه کنند. مالک این خودرو باید دارای حساب بانکی پری باشد زیرا قیمت آن حدود 1.4 میلیون دلار معادل 1.5 میلیارد تومان اعلام شده است.







BMW Vision Connected Drive 2011
کمپانی BMW که هیچگاه بدون سورپرایز نمی باشد و هر بار خودروی جدید را رونمایی می کند اینبار هم مثل همیشه شاهکار دیگری را رو کرد. BMW VISION که نام خودرو جدید BMW است دارای ترکیبی از دو موتور الکتریکی و سه موتور توربو دیزلی می باشد که قدرتی برابر با 365 اسب بخار را دارد. این خودرو كه بیشتر رویایی به نظر می رسد تا واقعی، شتاب یک تا صدش 4.8 ثانیه می باشد. نکته قابل توجه این خودرو مصرف آن می باشد که در هر 100 کیلومتر 3.76 لیتر می سوزاند!

شرکت بی.‌ام.‌و اصلی‌ترین ویژگی‌های مدل جدید مفهومی خود را انعطاف‌پذیری بالا، دینامیک بودن چهره ظاهری خودرو، مصرف سوخت بهینه و آلایندگی بسیار پاییناعلام کرده است. مدل جدید مفهومی بی.‌ام.‌و دارای یک توربو دیزل سه سیلندرو دو موتور الکتریکی است. همچنین سرعت این خودرو در عرض 4.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز حدود 250کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آلایندگی کربن دی اکسید این خودرو نیز حدود 99 گرم در هر کیلومتر برآورد می‌شود. همچنین سقف ودرهای مدل جدید بی.‌ام.‌و طوری ساخته شده‌اند که در شرایط مختلف و متناسب با روشنایی محیط بیرون قابلیت تیره‌تر شدن را دارند.







Mazda Shinari
مزدا Shinari که در سال 2012 به جمع تولیدات جهانی مزدا خواهد پیوست از تمامی تکنولوژی اسکای اکتیو (SKYACTIVE) شامل تغییرات موتور-گیربوکس-بدنه و شاسی برخوردار خواهد بود و بطور کلی این خودرو طراحی خالص از یک خودرو مفهومی 4 درب و 4 صندلی کوپه اسپرت است که ظرافت و سبکی را تداعی می کند.

مزدا نخستین چالش در طراحی این مدل مفهومی را ایجاد یک ابتکار جدید برای حرکتی سریع، پر انرژی و قدرتمند عنوان می کند. طراحی گلگیر ها و چرخ ها، ظاهری متفاوت را در این مدل نسبت به سایر محصولات مزدا ارایه می کند. کمپانی ژاپنی مزدا اطلاعاتی درباره کارایی و موتور این خودرو اعلام نکرده است اما احتمالا بی شباهت به مزدا Mazda RX-8 نخواهد بود.




700 × 467 - usviewer.com
تعداد بازدید از این مطلب: 157
بازدید : 157
جواد اسفند یاری
23:31
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

عکسهای سمند اسپرت

عکسهای سمند اسپرت

عکسهای سمند اسپرت

تعداد بازدید از این مطلب: 179
بازدید : 179
جواد اسفند یاری
23:20
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393
300 × 136 - bmw909090.blogfa.com
تعداد بازدید از این مطلب: 146
بازدید : 146
جواد اسفند یاری
23:16
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

800 × 600 - iranwebgard.ir
728 × 391 - iranwebgard.ir
640 × 480 - veneno.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 1343
بازدید : 1343
جواد اسفند یاری
23:14
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

490 × 327 - rahafun.com
880 × 584 - fazamusic.biz
550 × 300 - pat-o-mat.com
1024 × 768 - momtaznews.com
تعداد بازدید از این مطلب: 137
بازدید : 137
جواد اسفند یاری
23:12
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

1472 × 1000 - parsiland.com
667 × 500 - farafun.net
496 × 224 - irannaz.com
400 × 300 - speedbazi.com
تعداد بازدید از این مطلب: 117
بازدید : 117
جواد اسفند یاری
23:12
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393
بازدید : 129
جواد اسفند یاری
20:41
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 121
بازدید : 121
جواد اسفند یاری
20:40
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 141
بازدید : 141
جواد اسفند یاری
20:30
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

500 × 322 - bike-parts-honda.com
640 
500 × 343 - bike-parts-honda.com
640 × 480 - sharjah.dubizzle.com
500 × 375 - wkmmotorsport.com.my
× 480 - blog.crazymoto.net
تعداد بازدید از این مطلب: 182
جواد اسفند یاری
20:28
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

1024 × 688 - pedal.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 419
جواد اسفند یاری
20:26
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 180
بازدید : 180
جواد اسفند یاری
20:25
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

فورد f-150

فورد f-150

فورد f-150

تعداد بازدید از این مطلب: 181
بازدید : 181
جواد اسفند یاری
20:24
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

ماشین فورد

ماشین فورد

ماشین فورد

ماشین فورد

ماشین فورد

ماشین فورد

تعداد بازدید از این مطلب: 203
بازدید : 203
جواد اسفند یاری
20:20
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

ماشین آئودی آر اس 6

ماشین آئودی آر اس 6

ماشین آئودی آر اس 6

ماشین آئودی آر اس 6

ماشین آئودی آر اس 6

ماشین آئودی آر اس 6

تعداد بازدید از این مطلب: 218
بازدید : 218
جواد اسفند یاری
20:14
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

ماشین شورولت کوروت

ماشین شورولت کوروت

ماشین تسلا مدل ایکس

پورشه ماکان

پورشه ماکان

تعداد بازدید از این مطلب: 193
بازدید : 193
جواد اسفند یاری
20:8
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

آئودی کواترو

1366 × 768 - pixday.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 226
بازدید : 226
جواد اسفند یاری
20:5
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

400 × 244 - boro.niazerooz.com
600 × 366 - seratnews.ir
400 × 300 - irannaz.com
تعداد بازدید از این مطلب: 259
بازدید : 259
جواد اسفند یاری
14:17
جمعه 5 ارديبهشت 1393

640 × 480 - aryaclub.ir
450 × 360 - farafun.net
تعداد بازدید از این مطلب: 254
بازدید : 254
جواد اسفند یاری
14:59
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

527 × 506 - acoforum.org
620 × 412 - pricekhodro.blogsky.com
526 × 265 - taknaz.ir
640 × 480 - 7gardoon.com
534 × 186 - zoomit.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 255
بازدید : 255
جواد اسفند یاری
14:54
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

960 × 720 - artgame.ir
550 × 272 - jahaniha.com
640 × 442 - clip.c19.ir
720 × 478 - maghroor.ir
613 × 290 - mellipic.com
411 × 300 - estekhdam.pardad.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 430
بازدید : 430
جواد اسفند یاری
14:52
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

960 × 636 - golpatogh.ariyagame.com
500 × 290 - farspatogh.ir
480 × 320 - parsdrift.vcp.ir
1752 × 1168 - reza-dj.miyanali.com
480 × 280 - mbasic.facebook.com
546 × 416 - amircover.blogfa.com
تعداد بازدید از این مطلب: 282
بازدید : 282
جواد اسفند یاری
14:48
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 282
بازدید : 282
جواد اسفند یاری
14:43
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 300
بازدید : 300
جواد اسفند یاری
14:35
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393

بهترین موتور ها

700 × 400 - tikpix.org
500 × 334 - bartarinha.ir

600 × 401 - carnp.com
1280 × 853 - forum.p30world.com
700 × 519 - taknaz.ir
400 × 300 - pia.persianblog.ir
600 × 450 - mamadonavid.blogfa.com
تعداد بازدید از این مطلب: 283
بازدید : 283
جواد اسفند یاری
18:3
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393
بازدید : 312
جواد اسفند یاری
17:58
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393

700 × 525 - farafun.net
500 × 347 - shadine.ir
تعداد بازدید از این مطلب: 301
بازدید : 301

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به ماشین وموتور مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر