بین مطالب وب سایت جستجو کنید

ماشین وموتور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
جواد اسفند یاری
12:10
یک شنبه 21 ارديبهشت 1393
http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-27-16.JPG/4http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-26-17.JPG/4
1000 × 595 - todotrial.com
http://media.isna.ir/content/abdolvahed+mirzazadeh-33-5.JPG/4
تعداد بازدید از این مطلب: 144
بازدید : 144
جواد اسفند یاری
11:51
شنبه 20 ارديبهشت 1393

پرشین موتور | Persianmotor.net

تعداد بازدید از این مطلب: 131
بازدید : 131
جواد اسفند یاری
11:49
شنبه 20 ارديبهشت 1393







هدف از طراحی موتور های تریال فقط عبور از مناطق بسیار نا هموار و خطر ناک و حرکت های نمایشی است . موتور های تریال پایداری و کنترل باور نکردنی دارد که بخاطر سبک و کوتاه بودن این گروه است .






مانند گروه های قبل انجین موتور های تریال تک سیلندر و آب خنک هستند که به سبکتر شدن موتور کمک میکند . یک نکته دیگر این است که هنوز از سیستم 2 زمانه برای قدرت بیشتر در این گروه استفاده میشود . سیستم جعبه دنده معمولآ 5 تایی است البته 6 دنده هم مشاهده میشود . gearbox در موتور های تریال بیشتر قدرتی است و گشتاور باور نکردنی ای را به چرخ عقب منتقل میکند .




موتور های تریال از سیستم فنر خاصی استفاده میکند که کمی خشک است و مقدار کمی قابلیت بالا و پایین شدن را دارد . شاسی معمولآ از آلمینیوم و در بعضی موارد از آلیاژ کروم است که به سبک شدن موتور کمک میکند . وزن در این گروه بین 65 تا 70 کیلوگرم است . موتور های تریال هیچ جایی به اسم زین ندارند .





کنترل موتور های تریال نیاز به مهارت خاصی دارد و کمی هم دشوار است . طریقه کنترل موتور معمولآ بصورت ایستاده است البته راکب در شرایط خاصی ممکن است به عقب و جلو نیز کشیده شود .





دیسک ترمز تقریبآ کوچک است و البته بدلیل وزن کم و سرعت کم نیازی به دیسک بزرگ تر هم نیست . معمولآ فشار هوا در چرخ عقب کم است که باعث میشود میزان تماس لاستیک با زمین بیشتر و کنترل موتور راحت تر شود .






سخن آخر :
تعداد بازدید از این مطلب: 133
بازدید : 133
جواد اسفند یاری
11:49
شنبه 20 ارديبهشت 1393









هدف از طراحی این گروه از موتور ها فقط مسابقه درون پیست و پرش های بلند است و معمولآ در 3 کلاس زیر وجود دارد 125 - 250 - 450 .سازندگان موتورهای کراس برای اینکه این موتور ها سبکتر و پر شتاب تر شوند از هر چیز که فکر کنید در طراحی کم کردند که در ادامه توضیح خواهم داد . بیشترین عامل موثر در موتور های کراس شتاب بالای این موتور ها است .





بخاطر فشار زیادی که به موتور های کراس وارد میشود بیشتر موتور های کراس دارای انجین آب خنک هستند . این گروه برای اینکه وزن کمتری داشته باشند از انجین تک سیلند استفاده میکنند . گیربکس این گروه دارای ضریب دنده های بسیار نزدیک به هم است و از خورشیدی بزرگ استفاده میکنند





از استارت - چراغ - جک - باطری و ... در موتور های کراس خبری نیست چون نیازی به وجود آنها نیست . زین این گروه تقریبآ صاف و باریک است که کنترل موتور در حرکت های نمایشی راحت تر باشد . بیشتر قطعات معمولآ از آلمینیوم ساخته شدن که از وزن کم بشود مثلآ شاسی - فرمون - 2 شاخ عقب و .... همگی از آلمنیوم هستند .






سیستم اگزوز در موتور های کراس متفاوت است و صدای زیادی تولید میکند که گاز های خروجی خیلی راحت خارج شده و کمترین میزان کاهش قدرت موتور را دارد .






فنر بندی و شاسی این موتور ها کمی با موتور های اندرو متفاوت است . فنر بندی تقریبآ خشکتر و شاسی محکمتر است که باعث میشود در هنگام فرود آمدن در پرش های بلند کنترل موتور راحت تر باشد.









این گروه یک فرق مهم با موتور های کراس دارند و این است که دارای دینام متفاوت و باطری هستند که در کراس به چشم نمیخورد

سایر موارد : دارای چراغ - زین متفاوت با کراس - استارت - باتری - جک - صفحه کیلومتر شمار - چراق استاپ عقب - محافظ انجین در زیر - محافظ دیسک ترمز و ....








سیستم اگزوز در این گروه از موتور بگونه ای است که صدای کمی تولید میکند و در مسافت های زیاد باعث ناراحتی نمیشود همچنین مقداری از قدرت موتور کم میشود (بین 8% تا %12) .
سیستم خنک کاری هوا خنک و یا مایع خنک است که هوا خنک بیشتر به چشم می خورد .






تعداد بازدید از این مطلب: 187
بازدید : 187
جواد اسفند یاری
11:43
شنبه 20 ارديبهشت 1393


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-7-large.jpg
مشاهده: 2747
حجم: 79.8 کیلو بایت




هدف از تولید موتور های adventure - dakar مسافرت در سرزمین های ناشناخته و پر از خطر است . این گروه از موتور همه جا رو است چه در آسفالت و چه در خاک بهترین کارایی را دارد . و بدون توقف می تواند مسافت های خیلی بالایی را بدون کوچکترین خستگی راکب طی کند . راحتی و قدرت قابل توجه ای دارد که هرگز شما را نا امید نمیکند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: scadv950.jpg
مشاهده: 5290
حجم: 511.0 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 2006-bmw-r-1200-gs-advent-2w.jpg
مشاهده: 4284
حجم: 261.5 کیلو بایت


راحتی سرنشین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در موتور های adventure - dakar به آن توجه شده است . این گروه پهن ترین و پایین ترین جایگاه نشستن (زین)را در بین موتور های آفرودی دارند و معمولآ دارای آپشن هایی مثل گرمکن زین - گرمکن فرمان - GPS - خروجی برق و... دارند . یکی دیگر از مزیت های موتور های adventure - dakar امکان نصب صندوق های بزرگ برای حمل بار است زیرا در مسافرت های چندین هزار کیلومتری و خارج از شهر نیاز به حمل بار زیاد خود را نشان میدهد. در شب و خارج از شهر نور کافی برای دیدن جاده بسیار مهم است برای همین این گروه دارای چراغ های بسیار پر نور و قدرت مندی هستند .

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 2009-bmw-r1200gsadventurea-950x701.jpg
مشاهده: 2657
حجم: 209.3 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-2010-2-large.jpg
مشاهده: 2464
حجم: 69.9 کیلو بایت




این گروه دارای وزن زیادی هستند که باعث می شود کنترل این موتور برای مبتدی ها کمی دشوار باشد که در بعضی مدل ها بیش از 220 کیلوگرم است. دارای لاستیک هایی بیشتر آفروی است ولی با این حال بر روی آسفالت هم بخوبی جواب میدهد. حجم باک قابل قبولی دارند که در سفر های طولانی نیاز به سوخت گیری نیست .



برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r1200-gs-adventure-6rc.jpg
مشاهده: 2363
حجم: 93.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 141_1009_2012_03_z+yamaha_super_tenere+blue_adventure_touring_motorcycle_model.jpg
مشاهده: 2370
حجم: 58.0 کیلو بایت



انجین این گروه معمولآ 2 سیلندر و حجم های بین 650 تا 1200 است که بیش 100 اسب بخار قدرت تولید میکند . در این گروه هواخنک و آب خنک موجود است که بیشتر از سیلندر های V و یا باکسر استفاده میکنند . دارای جعبه دنده 6 تایی هستند و سیستم انتقال قدرت به صورت گاردان است تا نیاز به نگه داری نداشته باشد و نرم تر کار کند و در سفر های طولانی مشکلی ایجا نکند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-11-large.jpg
مشاهده: 2447
حجم: 64.4 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: r-1200-gs-adventure-10-large.jpg
مشاهده: 2399
حجم: 46.6 کیلو بایت



بخاطر وزن زیاد و سرعت بالا دارای ترمز های قدرتمندی هستند . این موتور ها برای محافظت از خود و سر نشین معمولآ دارای گارد جلو و عقب هستند .


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 32880_0_2_4_990%20adventure%20dakar_Image%20credits%20-%20KTM.jpg
مشاهده: 2241
حجم: 204.5 کیلو بایت برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 32509_0_4_4_r%201200%20gs%20adventure_Image%20credits%20-%20BMW.jpg
مشاهده: 2250
حجم: 146.7 کیلو بایت




سخن آخر :
تعداد بازدید از این مطلب: 149
بازدید : 149
جواد اسفند یاری
11:39
شنبه 20 ارديبهشت 1393


موتور سنگین AX-1 250 سفید

 

 

 

●●●●● برای ديدن عکس ها به [ادامه مطلب] مراجعه کنید ●●●●●

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 4701
بازدید : 4701
جواد اسفند یاری
12:53
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 126
بازدید : 126
جواد اسفند یاری
18:16
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 138
بازدید : 138
جواد اسفند یاری
18:12
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 1131
بازدید : 1131
جواد اسفند یاری
18:5
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393

 تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

 تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تصاویر: مرگ سواری جوانان ایرانی

تعداد بازدید از این مطلب: 118
بازدید : 118

تعداد صفحات : 7



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به ماشین وموتور مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر