
هدف از تولید موتور های adventure - dakar مسافرت در سرزمین های ناشناخته و پر از خطر است . این گروه از موتور همه جا رو است چه در آسفالت و چه در خاک بهترین کارایی را دارد . و بدون توقف می تواند مسافت های خیلی بالایی را بدون کوچکترین خستگی راکب طی کند . راحتی و قدرت قابل توجه ای دارد که هرگز شما را نا امید نمیکند .


راحتی سرنشین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در موتور های adventure - dakar به آن توجه شده است . این گروه پهن ترین و پایین ترین جایگاه نشستن (زین)را در بین موتور های آفرودی دارند و معمولآ دارای آپشن هایی مثل گرمکن زین - گرمکن فرمان - GPS - خروجی برق و... دارند . یکی دیگر از مزیت های موتور های adventure - dakar امکان نصب صندوق های بزرگ برای حمل بار است زیرا در مسافرت های چندین هزار کیلومتری و خارج از شهر نیاز به حمل بار زیاد خود را نشان میدهد. در شب و خارج از شهر نور کافی برای دیدن جاده بسیار مهم است برای همین این گروه دارای چراغ های بسیار پر نور و قدرت مندی هستند .


این گروه دارای وزن زیادی هستند که باعث می شود کنترل این موتور برای مبتدی ها کمی دشوار باشد که در بعضی مدل ها بیش از 220 کیلوگرم است. دارای لاستیک هایی بیشتر آفروی است ولی با این حال بر روی آسفالت هم بخوبی جواب میدهد. حجم باک قابل قبولی دارند که در سفر های طولانی نیاز به سوخت گیری نیست .


انجین این گروه معمولآ 2 سیلندر و حجم های بین 650 تا 1200 است که بیش 100 اسب بخار قدرت تولید میکند . در این گروه هواخنک و آب خنک موجود است که بیشتر از سیلندر های V و یا باکسر استفاده میکنند . دارای جعبه دنده 6 تایی هستند و سیستم انتقال قدرت به صورت گاردان است تا نیاز به نگه داری نداشته باشد و نرم تر کار کند و در سفر های طولانی مشکلی ایجا نکند .


بخاطر وزن زیاد و سرعت بالا دارای ترمز های قدرتمندی هستند . این موتور ها برای محافظت از خود و سر نشین معمولآ دارای گارد جلو و عقب هستند .


سخن آخر :